Italské Milano je jedno z klíčových a také nejvlivnějších měst designu na světě. Již od roku 1961 je zde pořádána prestižní přehlídka designu „Salone Internazionale del Mobile“, na které nesmí chybět žádná ze značek, která chce ovlivňovat svět designu. Sklárna Moser do Milána přivezla osobitou instalaci „Ostrovy pokladů“.
„Instalace ostrovy pokladů představuje nejen umělecká díla dvanácti předních českých sklářských výtvarníků spolupracujících se sklárnou Moser, ale především to nejcennější, co vlastníme, a tím je umělecké řemeslo. Moser je ostrovem pokladů, protože po bezmála 160 let uchovává a dále rozvíjí ruční zpracování křišťálu nejvyšší kvality a naprosto jedinečného designu“, říká o záměru instalace Lukáš Jabůrek, umělecký ředitel sklárny Moser.
Tři desítky vystavených křišťálových objektů jsou dílem jak renomovaných mistrů designu, tak i mladých výjimečných talentů. Každý z tvůrců představil v rámci instalace „svůj ostrov“ – pokladnici fantazie, výtvarné invence a řemeslného umění. Koncepci ostrovů navíc zdařile umocnil progresivní způsob její prezentace. Skupiny křišťálových objektů byly umístěny na variabilních solitérech vytvořených z kvalitního mramoru a kovu, tvarem připomínajícím korálové atoly plující v mořských vlnách.
A jaké jsou první dojmy z Milána? „Člověk je po Miláně velmi unavený“, vypráví Lukáš Jabůrek, „ale současně pořádně nabitý energií a novou inspirací. Kde jinde na světě by našel tolik krásného designu, umělců, architektů a designérů pohromadě v jeden týden. Ulice jsou tak plné, že se jimi sotva dalo provléci. Miláno nás přivítalo poprvé, všichni jsme očekávali, jak vše dopadne, ale myslím si, že jsme se úspěšně uvedli. Na naší instalaci a díla i krásný prostor byly velmi pozitivní ohlasy a chvála.“
A podle jakých kriterií byl vybírán prostor pro instalaci? „Kritéria byla vcelku jasná, vybrat zajímavý krásný prostor v centru Milána na vyhlášené třídě Bréra. Zároveň jsme potřebovali čistý a prostorný interiér, kde by vynikly moserovské barvy a naše současné umělecké sklo a unikátní díla od Libora Doležala, Tadeáše Podrackého a Lukáše Jabůrka, která byla vytvořena exkluzivně pro tuto akci. Prostory jsme vybrali krásné a výborně zafungovaly pro navrženou instalaci mramorových stolů a broušeného křišťálu. Jednalo se o vstupní klenbovou galerii s čistě bílými zdmi, ze které se vcházelo do átria a následně sestupovalo do sklepních prostor vystavěných z červených cihel do klenbových oblouků. Prostě dokonalý prostor, který dal vyniknout kráse našeho křišťálu a neuvěřitelně zapůsobil jako celek“, dodal Richard Ullisch, ředitel pro obchod a marketing sklárny Moser.
Zdroj: Tisková zpráva